Ahad, 12 Julai 2009

PAKAT KELIK UNDI BULE

Pesanan kepada semua rakyat dan anak Kelantan yang berada di semananjung terutamanya di lembah kelang "Pakat Kelik Undi Bule"


pesanan dari Tok Guru Nik Aziz 'beri gula kacau, beri kain pakai, beri lembu sembelih dan beri kertas undi pangkah bulan' kepada rakyatnya sejak dulu lagi sememangnya 'dipegang' kuat orang-orang Kelantan lebih-lebih lagi apabila menghadapi pilihan raya.

Walaupun pelbagai tawaran cuba diberikan oleh pihak Umno/BN bagi memenangi hati rakyat Kelantan agar rakyat negeri itu boleh memberi laluan kepada mereka untuk memerintah ternyata rakyat negeri itu tidak mudah dimakan pujuk rayu.

Amanat Tuan Guru kepada rakyatnya tidak akan luntur dengan tawaran-tawaran menarik Umno/BN baik hendak menjadikan negeri Serambi Mekah itu sebagai Pusat Ketamadunan Islam yang terbilang jika mereka memerintah.

Tawaran itu dilontarkan oleh Dato' Seri Najib Tun Razak, bukan itu sahaja beliau juga ingin membina sebuah masjid yang bernilai RM2.1 juta di Guchil, Kuala Krai.

Najib harus ingat, rakyat Kelantan mempunyai 'chemistry' yang kukuh dengan Tok Guru, mereka tidak pandang pada projek-projek yang bernilai jutaan ringgit, yang penting pemerintahan beliau dalam membela kebajikan sejak dulu lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan